Często, aby zakończyć spory decydujemy się na walkę. Trzeba jednak znać zasady, które najlepiej najpierw potwierdzić z drugą stroną. Podstawą walki są zaklęcia. Powinny być napisane z dużych liter i jeśli nie jest to pojedynek 1:1 należy pisać w kogo celujemy owe zaklęcie. Po rzuceniu poprawnie zaklęcia musimy pamiętać, aby odliczyć od 3 do 0. W tym czasie przeciwnik ma obowiązek się obronić. Jeśli jego zaklęcie obronne będzie niepoprawne (tzn. jeśli nie będzie napisane drukowanymi literami lub będzie błędne) albo jeśli nie zdąży napisać zaklęcia zanim przeciwnik napisze "0", walka zazwyczaj jest zakończona. Można wyróżnić dwa typy walk:
*Pojedynek czarodziei - odbywa się między dwoma osobami. Każda z nich może przyprowadzić swojego sekundanta, który w razie jego przegranej zastąpi go w walce. Pojedynek musi być zaplanowany, niespodziewany atak jest oznaką braku honoru i z takimi osobami najlepiej w przyszłości nie planować żadnych pojedynków.
*Walka grupowa - zaplanowane spotkanie, podczas którego dwie przeciwne strony (zazwyczaj stowarzyszenia itp) walczą między sobą. Walka może być uporządkowana, tzn. każdy z danej grupy walczy jeden raz. Liczy się wtedy punkty, które decydują o wyniku. Oczywiście musi być wtedy równa liczba walczących i przeciwników. Można również walczyć grupowo. Nie poleca się tego sposobu, gdyż zazwyczaj wtedy robi się chaos i nie do końca widać kto wygrywa.
Walkę rozpoczyna wybrana osoba, wcześniej nie można rzucić zaklęcia, gdyż nie zostanie uznane i przeciwnik może zostać wyeliminowany. Należy również ustalić listę zaklęć, którymi można się posługiwać.
ZASADY WALKI W ŚM:
1) Zaklęcia piszemy drukowanymi literami a po tym wpisujemy nick osoby, na którą rzucamy zaklęcie (np. AVADA KEDAVRA HARRY).
2) Po rzuceniu zaklęcia odliczamy od 3-0. Jeżeli w przeciągu tego czasu przeciwnik nie odeprze ataku, zostaje trafiony.
3) Gdy chcemy odeprzeć atak piszemy *unik* lub rzucamy przeciwzaklęcie.
4) Po nieuniknionym ataku stosujemy się do jego skutków.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz